Hoe

Hoe klantgericht ga ik te werk? Ga ik dagelijk voor een nog betere klanttevredenheid? Hoe kan ik mijn service verhogen? Hoe leidt een goed CRM, naar omzetverhoging? Vragen waar u niet altijd bij stil staat. Het vinden van de juiste relatiebeheer oplossing voor uw organisatie vraagt om grondig onderzoek. Met deze checklist stel je gerichte vragen en legt u vast wat past bij uw organisatie.

STAP VOOR STAP NAAR DE JUISTE CRM OPLOSSING

De Smart CRM checklist helpt om uw wensen en eisen voor relatiebeheer goed vast te leggen. Op deze manier maakt u een belangrijke stap in het CRM project. Wij geloven dat de basis van het succes bij het centraal stellen van uw klant (customer centricity) hier begint. De functionaliteiten volgen dan vanzelf in het veranderproces.Fan portfolio CAS CRM

Smart CRM checklist

Met 20 jaar ervaring in organisatieprocessen hebben wij deze Smart CRM checklist gemaakt. Dit handige document bestaat uit de volgende hoofdcategorieën:

  1. Strategie/doelen/visie: waar staan we over 5 jaar?
  2. Het samenstellen van een CRM projectteam
  3. Kpi's: belangrijk voor het analytische gedeelte van het CRM
  4. Werkprocessen: welke zijn relevant voor ons klantcontact?
  5. Gaan we voor cloud of toch in huis via een server?
  6. Welke koppelingen met andere software zijn relevant?
  7. Welke data importeren we en hoe krijgen wij de data van iedereen?